Trade maceram

merhaba dostlar herkese merhaba Sizinle beraber twitter da yaptığım paylaşımlardan sonra blog sayfama önem vermek istedim.bu sayede sizinle yazı ve makalelerle beraber trader yapmak şeyler tartışmak istedim. Bu yazıyı okuyunca size katkıda bulunacağını düşünüyorum.Borsa ve forex işlemleri gerçekten yetenek isteyen bir kavramdır.Bilgi ve kültür aynı zaman ticaretin biraraya gelmesiyle oluşan bir komplike bir olaydır.Trade yapan biri olarak bir takım tecrübe paylaşımları, sizinle paylaşımlar yapmak istedim.yaptığım videolarda bunlara değinmek istedim ama sakin sain okuyarak burada benim yazılarımı okuayabilirsiniz.Kamera karşısında konuşmaK çok farklı yazıyla anlatmak bence daha faydalı olacağını düşündüm.benim videolarımda ve yazılarımda da başarılı bir şekilde anlatmak güzel olacak.Beni takip eden arkadaşlar yazılarıma da aynı güzel yorumlarını bekliyorum.Benim analizlerimi sevdiğinizi biliyorum, desteğinizi bekliyorum 🙂 Çok önceleri televizyondan yada gazeteden takip edip hisseleri trade yapmayı merak eder takip ediyordum.Trade yaparken yaptığım hatalar oldu ama en büyük hatam trade geç başlamam oldu. Ben başladığımda Twitter filan bu kadar aktif değildi zaten şimdi aktif ama ben iyi br tiwit atan biri olmadım genel olarak başarılı değilim ama başarıı insanları hep takdir etmişimdir. Genelde forumlarda gezinmeyi kendi dünyamda olanları analiz etmeyi severdim.Forumlarda ise borsacı arkadaşlarımız o zaman doluşurduk. Ancak o zaman da çok da farklı değildi. Yine 3-5 çok iyi borsacı arkadaşlar vardı.Geri kalanı bu arkadaşların yerini doldurmaya çalışan kişilerdi. Ancak nedense bu kişiler çok popüler olurlardı.Çünkü hayaller satan bu kişiler insanları peşlerine düşürüp hatalara yol açıyordu.Şuan düşününce ne kadar kısa alanda dar paslaşmalarla çok fazla zaman kaybetmişim aslında eğitici kitaplar,yabancı sitelerde borsa takip etmeye başladım.Tabii bu biraz geç oldu ama sağlam geri dönüş yaşadım. Herkes forumlarda takılırken ben yabancı sitelerde analizler yapmaya çalıştım çünkü facebook,twitter,forum sayfaları yada grupları bize katacakların çok fazlasını kendime kattım.Çünkü bu sitelerde bilgiler çok sınırlı ve insanlar geniş bir alandan bakmanın faydası çok fazla oluyor. Yazılarımda sizi sıkmadan evam edeyim facebook,forum,twitter insanın hep kısayoldan kazanmak anlamına gelmektedir.Herkes de bunu bilir.Ben bunu farkettiğimde kendimi geliştirmenin daha faydalı olacağını ve balık yemenin değil balık tutmayı öğrenmenin hayatımı ömür boyu kazandıracak bir piyasa yeteneğine dönüşmem gerektiğine inandım.Sürekli tradingview de analiz yaptım.Çok heyecanlı oluyordu. Süreç geçince şunu anladım ekran başında ne kadar verimli çalışırsam bana katkısı daha büyük oluyordu.Şunu demek istedim 15 dakikalık bir grafiğe saatlerce bakıp onun ekran başında izleyeceğime Mum hareketleri ile işin mantığını çözmeye çalışırdım.Nereden dönüyor?Bu hareketlerin sebebi aslında nedir?Aslında bu arada bunu yapanların hatası yok neden çünkü trade sosyal hayatta çoğumuzun karşılaşmadığı bir şey?Hayatımıza sonradan giren bir olay...Hata yaparak fakat bu hatalarımızdan ders çıkararak tecrübe kazanıyoruz tabii ki.Şimdi daha çok nereden piyasa döner nasıl gider alım satım bölgeleri neresidir?bunların üzerinde duruyorum.eskisi kadar bilgisayar başında vakit kaybetmiyorum.Şuan akşam olunca piyasayı açıyorum kendimi bu şekilde piyasanın içinde hissediyorum.Yada önemli bir gelişme olunca hareket ediyorum. bunun dışındaki hatam ise hemen param ile hisse yada döviz almak oluyordu.İnsan neden hemen almak ister ki tabii ki heyecan hemen kazanma isteği bir anda zafer kazanmak istiyor insan ama kolay değildi bu işler para kazanmakta aslında bir sanattı.aslında demo hesaplar ile takip edip piyasanın içinde olmak daha güzel.çümkü kayıp yaşamazsınız tabii çalıştığınız kurum da sizi önemli bir şekilde motive etmesi yani önemli kritik bilgiler vermesi gerekli.bence birincisi bu iş kumar değil yatırım olmalı. bana ilk başta karışık gelmişti trade yapmak hani büyük bir metropole gelirsin aklın karışır nerden başlayacağını bilemezsin.Piyasa bana çok karmaşık geliyorsu.Çünkü forex çok başka hisse senetleri çok başkaydı.HWer birinin ustalığı ayrı oluyordu. ben bu piyasaya ilk ısındığım zaman döviz emtia ile başladım.Bana kolay ve daha risk oranı az gelmişti.Grafikleri ve formasyonları öğrenince hisse senetlerine gireyim dedim ama bi baktım 400 tane hisse senedi var karşımda.Benim için tam bi tutulma idi Tabii size hangisi kolay gelir onu bilemem ama herkesin yetenekleri çok farklı bende önce döviz emtia sonra hisse seneti ile başladım trade olayına...sonra hisse senetlerinden şunu anladım önemli ve umut vaadeden hisseleri almaya çalıştım aslında her işin bir kolay bir de zor yolu vardır derler.Bu söz aslında çok yerinde.... Trade psikolojisi ve sistem kurmak hepsinden önemli olan bir durum bu konuda teknik analiz son öğrenilecek bir çalışma.Eğer sen sistemi kurmadan ve psikolojik olarak hazır olmadan trade yapmaya başlarsan bu işten sıkılabilirsin. Zamanı geri alsam, bunları yazarken hatalarımından birisi de sabırlı olmamaydı.Hırslı olmak insanı sabırsız yapıyor bazen.Kendime kısa,orta ve uzun vadede hedefler koyar bunların peşinde koşmaya çalışırdım. Zamanı geri alsam,bahane uyduran insanlardan uzak dururdum.Mantıklı açıklama yapan insanlardan bilgi almaya onların bilgilerinden faydalanmaya çalışırdım.Bahane uyduruan başkalaını şuçlayan insanları engellerdim. tüm parasal hareketlerimi bir tablo şeklinde kayıt eder tıpkı bir şirket gibi bunları yazılı olarak saklardım bu sayede nerde hata yaptım ve nerede doğru yaptığım hakkında bir data tutmuş olurdum.sistemli çalışmanın faydasını görürdüm bu sayede. Zamanı geri alsam,Parasal olarak zarar ettiğimi düşündüğüm noktada stoploss yani paramı nakde geçirmekten bir dakka olsun çekinmezdim.Trade yaparken hep almak isteği oluşuyor insanda buna engel olmak lazım.iyi bir trader sakin düşünür hızlı hareket etmemeli bence. Zamanı geri alsam , kesinlikle tek bir hisseye tamamen girmezdim. Riski mutlaka 4’e, 5’e bölerdim. Bu portföye de tüm kasamı yatırmazdım. Borsa’ya toplam portföyün belli bir kısmıyla dahil olurdum. Borsadan ne kadar kazanırsanız kazanın, bu değişmez kuraldır. Zamanı geri alsam, borsa ile ilgili hiç kimseyi büyük bir yerde görmezdim. Tanımadığım, bilmediğim birilerini, HİÇ. Kimin ne yaşadığını, ne kadar kazandığını bilemezsin ya da ancak onların gösterdiği kadar bilebilirsin. Güzel bir yazı olduğunu düşünüyorum.Aslında konuşulacak çok şey var.Ama daha sonraki yazılarımda bunları beraberce paylaşmak isterim.Şimdilik blog sayfası açtım daha sonra beraberce sayfamı ve videolarımı takip ettikçe büyüyen bir kitle olarak yolumuza devam etmek istiyorum. Takipte kalın, siteye girin, yazılarımı okuyun, youtube sayfama üye olun yada üye olmadan videolarımı dinleyin. İyi akşamlar diliyorum.

Yorumlar

Popüler Yayınlar